W KTÓRYCH BANKACH NAJWIĘCEJ PROBLEMÓW?

W których bankach najwięcej problemów?

Ciekawe badanie przeprowadził instytut ARC Rynek i Opinia. Jego uczestnikami były osoby w wieku 18-59 lat, posiadające rachunek bankowy.

Wynika z niego, że w ciągu ostatnich 6 miesięcy, aż 28% klientów zgłaszało swojemu bankowi jakiś problem.

W badaniu uwzględniono 15 największych instytucji bankowych w Polsce.

Jakiego rodzaju niedogodności, klienci zgłaszali najczęściej? Prym wiedzie tu bankowość internetowa – 29% wszystkich zgłoszeń.

A bankami, na które narzekano w tej kwestii najbardziej, były: Pocztowy oraz BGŻ BNP Paribas. Z kolei najmniej kłopotów zgłaszano względem Alior Banku.

Jakie trudności jeszcze odnotowywano? Na drugim miejscu uplasowały się zagadnienia dotyczące opłat i prowizji – 26%. Tutaj na czoło wybiły się: Alior Bank i Citi Handlowy.

Najmniej narzekań w tej kategorii było na Bank Pocztowy oraz Eurobank.

„Podium” zamykały problemy z produktami – 14%. Tutaj najwięcej narzekań było na Bank Millennium, a najmniej na PKO Bank Polski.

Na kolejnych miejscach znajdowały się problemy z bankowością mobilną – 7% oraz wprowadzenie w błąd przez pracownika – również 7%.

„Liderem” listy instytucji, które dostarczały klientom kłopotów z bankowością mobilną, był Eurobank. Tuż za nim znalazł się natomiast BZWBK.

Na przeciwległym biegunie, znalazł się w tym zestawieniu mBank.

Najczęściej w błąd klienta, wprowadzano w Eurobanku. Natomiast najmniej narzekań wykazano w tej kwestii w PKO Banku Polskim i BGŻ BNP Paribas.

Sprawdź także – https://finanse-osobiste.pl/banki-zagrozone-upadloscia/

Problem (czy aby na pewno) z głowy?

Jak zatem banki reagują na takie zgłoszenia? 44% ankietowanych twierdzi, że ich problem został rozwiązany skutecznie.

Taki wynik z pewnością nie rzuca na kolana. Ponieważ oznacza, że nawet połowa klientów pozostaje nieusatysfakcjonowana działaniami swojego banku.

Wg badania, najbardziej zadowoleni są korzystający z usług ING Bank Śląski, Credit Agricole i mBank. Najsłabiej wypadają tu z kolei BGŻ BNP Paribas i BZWBK.

Co doskwiera konsumentom najbardziej? Czas w jakim rozwiązywane są ich zgłoszenia. Z kolei kontakt z pracownikiem przyjmującym zgłoszenie, jest oceniany najlepiej.

W badaniu ARC Rynek i Opinia, wzięto pod uwagę największe banki działające w Polsce:

Alior Bank, Bank Millennium, Bank Pekao SA, Bank Pocztowy, BNP Paribas, Santander Bank Polska, Citi Handlowy, Credit Agricole, Eurobank, ING Bank Śląski, mBank, PKO BP.