W których bankach najwięcej problemów?
Ciekawe badanie przeprowadził instytut ARC Rynek i Opinia. Jego uczestnikami były osoby w wieku 18-59 lat, posiadające rachunek bankowy.
Wynika z niego, że w ciągu ostatnich 6 miesięcy, aż 28% klientów zgłaszało swojemu bankowi jakiś problem.
W badaniu uwzględniono 15 największych instytucji bankowych w Polsce.
Jakiego rodzaju niedogodności, klienci zgłaszali najczęściej? Prym wiedzie tu bankowość internetowa – 29% wszystkich zgłoszeń.
A bankami, na które narzekano w tej kwestii najbardziej, były: Pocztowy oraz BGŻ BNP Paribas. Z kolei najmniej kłopotów zgłaszano względem Alior Banku.
Jakie trudności jeszcze odnotowywano? Na drugim miejscu uplasowały się zagadnienia dotyczące opłat i prowizji – 26%. Tutaj na czoło wybiły się: Alior Bank i Citi Handlowy.
Najmniej narzekań w tej kategorii było na Bank Pocztowy oraz Eurobank.
„Podium” zamykały problemy z produktami – 14%. Tutaj najwięcej narzekań było na Bank Millennium, a najmniej na PKO Bank Polski.
Na kolejnych miejscach znajdowały się problemy z bankowością mobilną – 7% oraz wprowadzenie w błąd przez pracownika – również 7%.
„Liderem” listy instytucji, które dostarczały klientom kłopotów z bankowością mobilną, był Eurobank. Tuż za nim znalazł się natomiast BZWBK.
Na przeciwległym biegunie, znalazł się w tym zestawieniu mBank.
Najczęściej w błąd klienta, wprowadzano w Eurobanku. Natomiast najmniej narzekań wykazano w tej kwestii w PKO Banku Polskim i BGŻ BNP Paribas.
Sprawdź także – https://finanse-osobiste.pl/banki-zagrozone-upadloscia/
Problem (czy aby na pewno) z głowy?
Jak zatem banki reagują na takie zgłoszenia? 44% ankietowanych twierdzi, że ich problem został rozwiązany skutecznie.
Taki wynik z pewnością nie rzuca na kolana. Ponieważ oznacza, że nawet połowa klientów pozostaje nieusatysfakcjonowana działaniami swojego banku.
Wg badania, najbardziej zadowoleni są korzystający z usług ING Bank Śląski, Credit Agricole i mBank. Najsłabiej wypadają tu z kolei BGŻ BNP Paribas i BZWBK.
Co doskwiera konsumentom najbardziej? Czas w jakim rozwiązywane są ich zgłoszenia. Z kolei kontakt z pracownikiem przyjmującym zgłoszenie, jest oceniany najlepiej.
W badaniu ARC Rynek i Opinia, wzięto pod uwagę największe banki działające w Polsce:
Alior Bank, Bank Millennium, Bank Pekao SA, Bank Pocztowy, BNP Paribas, Santander Bank Polska, Citi Handlowy, Credit Agricole, Eurobank, ING Bank Śląski, mBank, PKO BP.