W KTÓRYCH BANKACH NAJWIĘCEJ PROBLEMÓW?

W których bankach najwięcej problemów

W których bankach najwięcej problemów?

W których bankach najwięcej problemów?

Ciekawe badanie przeprowadził instytut ARC Rynek i Opinia. Jego uczestnikami były osoby w wieku 18-59 lat, posiadające rachunek bankowy.

Wynika z niego, że w ciągu ostatnich 6 miesięcy, aż 28% klientów zgłaszało swojemu bankowi jakiś problem. W badaniu uwzględniono 15 największych instytucji bankowych w Polsce.

Jakiego rodzaju niedogodności, klienci zgłaszali najczęściej? Prym wiedzie tu bankowość internetowa – 29% wszystkich zgłoszeń. A bankami, na które narzekano w tej kwestii najbardziej, były: Pocztowy oraz BGŻ BNP Paribas. Z kolei najmniej kłopotów zgłaszano względem Alior Banku.

Jakie trudności jeszcze odnotowywano? Na drugim miejscu uplasowały się zagadnienia dotyczące opłat i prowizji – 26%. Tutaj na czoło wybiły się: Alior Bank i Citi Handlowy. Najmniej narzekań w tej kategorii było na Bank Pocztowy oraz Eurobank.

„Podium” zamykały problemy z produktami – 14%. Tutaj najwięcej narzekań było na Bank Millennium, a najmniej na PKO Bank Polski.

Na kolejnych miejscach znajdowały się problemy z bankowością mobilną – 7% oraz wprowadzenie w błąd przez pracownika – również 7%. „Liderem” listy instytucji, które dostarczały klientom kłopotów z bankowością mobilną, był Eurobank. Tuż za nim znalazł się natomiast BZWBK. Na przeciwległym biegunie, znalazł się w tym zestawieniu mBank.

Najczęściej w błąd klienta, wprowadzano w Eurobanku. Natomiast najmniej narzekań wykazano w tej kwestii w PKO Banku Polskim i BGŻ BNP Paribas.

Problem (czy aby na pewno) z głowy?

Jak zatem banki reagują na takie zgłoszenia? 44% ankietowanych twierdzi, że ich problem został rozwiązany skutecznie. Taki wynik z pewnością nie rzuca na kolana. Ponieważ oznacza, że nawet połowa klientów pozostaje nieusatysfakcjonowana działaniami swojego banku.

Wg badania, najbardziej zadowoleni są korzystający z usług ING Bank Śląski, Credit Agricole i mBank. Najsłabiej wypadają tu z kolei BGŻ BNP Paribas i BZWBK.

Co doskwiera konsumentom najbardziej? Czas w jakim rozwiązywane są ich zgłoszenia. Z kolei kontakt z pracownikiem przyjmującym zgłoszenie, jest oceniany najlepiej.

W badaniu ARC Rynek i Opinia, wzięto pod uwagę największe banki działające w Polsce: Alior Bank, Bank BPH, Bank Millennium, Bank Pekao SA, Bank Pocztowy, BGŻ BNP Paribas, BZ WBK, Citi Handlowy, Credit Agricole, Eurobank, Getin Bank, ING Bank Śląski, mBank, PKO BP, Raiffeisen Polbank.